နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္သည့္ အစိုးရအဖဲြ႔ သက္တမ္း ကုန္ဆံုးခိ်န္ သံုးလအလို၊ ဒီဇင္ဘာလ (၂၁) ရက္ေန႔တြင္ ျပည္ထဲေရး ၀န္ၾကီးဌာနမွ သမၼတ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ၏ လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့သည္။ ယင္းေန႔တြင္ အမ်ားျပည္သူမ်ား ေလ့လာအၾကံျပဳနိုင္ရန္ နိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္လည္း ေဖာ္ျပခဲ့ရာ ယင္းဥပေဒၾကမ္းတြင္ အခန္းငါးခန္းနွင့္ အပိုဒ္ (၁၄) ခု ပါ၀င္သည္။

နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ၏ လံုျခံဳေရး ဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ အမည္နွင့္ အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ျပခ်က္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား၊ သမၼတ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူအား လံုျခံဳေရး အကာအကြယ္ေပးျခင္း၊ သမၼတ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ အေပၚ အကာအကြယ္ ေပးျခင္းနွင့္ အေထြေထြ စသည့္ အခန္းငါးခန္း ပါ၀င္သည္။

အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ သမၼတ တာ၀န္ ျပီးဆံုးေသာ္လည္း လံုျခံဳေရး အကာအကြယ္ေပးရန္ ကိုယ္ရံေတာ္ လံုျခံဳေရး အေစာင့္အေရွာက္အား ရာသက္ပန္ ထားရိွရမည့္ အျပင္ သမၼတ အျဖစ္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည့္ ကာလ အတြင္း တာ၀န္အရ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ယင္းအား တရားစဲြဆိုျခင္းနွင့္ အေရးယူျခင္းတို႔ မရိွေစရ စသည့္ အဓိက အခ်က္မ်ား ပါ၀င္သည္။

ထိုအခ်က္မ်ားနွင့္ ပတ္သက္၍ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ နိုင္ငံေရး ေလ့လာသူမ်ားနွင့္ ျပည္သူမ်ားၾကားတြင္ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ျပင္းထန္စြာ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။

တာ၀န္အရ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ ယင္းအား တရားစဲြဆိုျခင္းနွင့္ အေရးယူျခင္းတို႔ မရိွေစရ ဆိုသည့္အခ်က္မွာ ျပည္သူ႔အကိ်ဳးကို အမွန္တကယ္ လိပ္ျပာသန္႔သန္႔ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း မရိွ၍ ေနာက္ေက်ာ မလံုသည့္ သေဘာသက္ေရာက္ေန၍ ျဖစ္သည္။

''နိုင္ငံေတာ္ သမၼတေတြကို လံုျခံဳေရး ေပးရမယ့္ ဥပေဒ ျဖစ္ရမယ့္အစား နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ျဖစ္တဲ့သူကို ကာကြယ္ေပးတဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီဥပေဒအရ ဆိုရင္ သမၼတေတြက သူတို႔ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ရင္ ဥပေဒက အေရးမယူဘူးဆို သမၼတေတြကို ထင္တိုင္း လုပ္ခြင့္ေပးထားတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ'' ဟု စီးပြားေရး နွင့္ ဥပေဒ လမ္းညႊန္ ဦးတင္သန္းဦး က ေျပာသည္။

နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ တာ၀န္ယူေနစဥ္ ကာလအတြင္း ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒက အပ္နွင္ထားသည့္ တာ၀န္နွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ေနသူ ျဖစ္ပါက အထက္ပါ အခ်က္မွာ မလိုအပ္ေၾကာင္း နိုင္ငံေရး ေလ့လာသူမ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။

လက္ရိွ နိုင္ငံေတာ္တြင္ ေၾကြးျမီရိွေနခိ်န္၊ ဘတ္ဂ်က္မ်ား လိုေငြျပေနခိ်န္၊ အေျခခံ လူတန္းစားမ်ား ဆင္းရဲ မဲြေတမႈမ်ား ထူေျပာေနခိ်န္ အထက္ပါ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းလိုက္ျခင္း ျဖစ္ျပီး၊ ဘတ္ဂ်က္ လိုေငြ ပိုမိုမ်ားျပားနိုင္သည့္ အျပင္ သမၼတသည္ အခြင့္ထူးခံရဖို႔ အတြက္ သမၼတ ျဖစ္သလို ျဖစ္ ေနမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က သံုးသပ္ေျပာသည္။

သို႔ျဖစ္၍ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ အေနျဖင့္ ျပည္သူ႔အကိ်ဳး ၊ အမိ်ဳးသား စီးပြားေရး အကိ်ဳးကို ၾကည့္ပါက နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္သူ၏ လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒ ထြက္ေပၚလာစရာ အေၾကာင္းမရိွဟု ဦးတင္သန္းဦးက ဆိုသည္။

''သမၼတကို အေစာင့္အေရွာက္ ထားေပးမယ္ ဆိုတာ လုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္တာဆို အေရးယူလို႔ မရဘူး ဆိုတာကေတာ့ ဘာေတြ စဥ္းစားေနလဲ မသိဘူး။ သူမွန္တာ လုပ္ခဲ့ရင္ေတာ့ ဒါေတြမလိုပါဘူး'' ဟု ဒီမိုကရက္တစ္ (ျမန္မာ) ဥကၠ႒ ဦးသုေ၀က ေျပာသည္။

ယခုျပ႒ာန္းလိုက္ေသာ ဥပေဒၾကမ္းသည္ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ျဖင့္ ကိုက္ညီမႈ ရိွမရိွကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားရန္ လိုအပ္သည္။ တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈ အျပည့္ျဖင့္ သမၼတ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ပါက စိုးရိမ္စရာ မရိွေပ။

ယခုသမၼတ တာ၀န္ယူစဥ္ ကာလ တစ္ေလွ်ာက္ ျပည္သူ႕အကိ်ဳးစီးပြား အတြက္ မ်ားစြာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ္လည္း မလုပ္နိုင္ခဲ့သည့္ ကိစၥမ်ား၊ အမွားမ်ားလည္း ရိွလာနိုင္၍ အထက္ပါ ဥပေဒၾကမ္းမွာ အကာအကြယ္ တစ္ခုအေနျဖင့္ ရရိွလာမည္ ျဖစ္သည္။

လက္ရိွဒီမိုကေရစီ နိုင္ငံမ်ား၌ သမၼတ လံုျခံဳေရးနွင့္ ပတ္သက္၍ အျပည့္အ၀ ကာကြယ္ ေပးထားသည့္ အတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္လည္း သမၼတ လံုျခံဳေရး ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ဥပေဒပညာရွင္ တခိ်ဳ႕က ဆိုသည္။

''ေရွ႕ေနေတြ၊ ၀န္ထမ္းေတြမွာလည္း သူတို႔တာ၀န္အရ လုပ္ခဲ့တဲ့ကိစၥကို ျပစ္မႈေၾကာင္း အရ တရားစဲြမရဘူးလို႔ ျပ႒ာန္းထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဥပေဒပါ အခ်က္က ျဖစ္သင့္တယ္'' ဟု ဥပေဒပညာရွင္ ဆရာေသာ္ေနေဇာ္က ေျပာသည္။

အဆိုပါ ဥပေဒ အခန္း(၂) တြင္ သမၼတ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ၏ အသက္အႏၱရာယ္နွင့္ ကိုယ္ကာယကို ထိခိုက္ျခင္းမွ ၾကိဳတင္ ကာကြယ္ေရး (သို႔) ကာကြယ္နိုင္ေရး အတြက္ လံုျခံဳေရး ေဆာင္ရြက္ရန္၊ နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူအား မိသားစုနွင့္ အတူ လံုျခံဳစြာျဖင့္ စိတ္ေအးသက္သာစြာ ေနထိုင္နိုင္ေစရန္နွင့္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္စဥ္က ဥပေဒနွင့္အညီ ဆံုးျဖတ္ခဲ့မႈမ်ားနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အေနွာင့္အယွက္ေပးျခင္း၊ အႏၱရာယ္ျပဳျခင္းတို႔မွ ကာကြယ္နိုင္ရန္ စသည္တို႔ ေဖာ္ျပထားသည္။

ယင္းေနာက္ သမၼတ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူအား လံုျခံဳေရး အကာအကြယ္ေပးျခင္းကို နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ရာထူးသက္တမ္း ကုန္ဆံုးသည့္ ေန႔ရက္မွစ၍ ရာသက္ပန္ ခံစားခြင့္ရိွသည္မွာ လံုျခံဳေရး အဖဲြ႔မ်ားကို အခိ်န္ အကန္႔အသတ္ ထားရိွျခင္း မရိွသည့္ အတြက္ ကုန္က်စရိတ္မွာလည္း မ်ားျပားလာနိုင္သည္။

သို႔ျဖစ္၍ နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ၏ လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းပါ အခ်က္တခိ်ဳ႕အား ျပန္လည္ စဥ္းစားခ်င့္ခိ်န္ ဆံုးျဖတ္ရန္ လိုအပ္ေနသည္။

''ဒီဥပေဒၾကမ္းက ဖဲြ႔စည္းပံုမွာလည္း ပါတယ္ေလ။ သမၼတကို ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ျပီး အေရးမယူရဘူးလို႔ ရိွျပီးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာမွေတာ့ လုပ္လို႔မရပါဘူး။ ဘယ္လို အေတြးအေခၚနဲ႔ လုပ္လည္း ဆိုတာမသိဘူး။ တကယ္ေတာ့ မလိုအပ္ပါဘူး'' ဟု အမိ်ဳးသား တိုးတက္ေရး ပါတီဥကၠ႒ ေဒါက္တာေနဇင္လတ္က ေျပာသည္။

လက္ရိွ ျပ႒ာန္းထားသည့္ ၂၀၀၈ ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ- ၄၄၅တြင္ နိုင္ငံေတာ္ ျငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရး အဖဲြ႔နွင့္ နိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးနွင့္ ဖံြ႔ျဖိဳးေရး ေကာင္စီတို႔၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား၊ တာ၀န္မ်ားနွင့္ ရပိုင္ခြင့္ကိုလည္းေကာင္း ဆက္ခံသည္။ ယင္းအဖဲြ႔ ၊ သို႔မဟုတ္ အဖဲြ႕၀င္ တစ္ဦးဦး (သို႔) အစိုးရအဖဲြ႔၀င္ တစ္ဦးဦး၏ တာ၀န္အရ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား အေပၚ အေၾကာင္းျပဳလ်က္ ယင္းတို႔အား တရားစဲြဆိုျခင္း၊ အေရးယူျခင္း မရိွေစရဟုသာ ျပ႒ာန္းထားသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ ျပ႒ာန္းခ်က္မွာ ယခင္စစ္အစိုးရ လက္ထက္က ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ တရားစဲြဆိုျခင္း မျပဳနိုင္ေစရန္ ျပ႒ာန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး၊ ယခု နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ၏ လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းပါ အခန္း (၄)၊ အပိုဒ္ (၁၀) ပါအခ်က္နွင့္ ဆင္တူသည္။

''အခု ဥပေဒၾကမ္းက ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမွာ နဂိုကတည္းက ေပးထားတာ ရိွတယ္။ အခုဟာကေတာ့ ဒီနိုင္ငံမွာ ပထမဆံုးအၾကိမ္ ျပ႒ာန္းမယ့္ ဥပေဒျဖစ္တဲ့ အတြက္၊ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ နိုင္ငံတကာမွာရိွတဲ့ သမၼတ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒေတြကို ေလ့လာျပီးမွပဲ ေျပာလို႔ရမယ္'' ဟု အမိ်ဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖဲြ႔ခ်ဳပ္မွ အလုပ္အမႈေဆာင္ အဖဲြ႔၀င္ ဦး၀င္းျမင့္က ေျပာသည္။

အခု နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒကို အမွန္တကယ္ ဒီမိုကေရစီ က်င့္သံုးေနသည့္ အေမရိကန္၊ အင္ဒိုနီးရွား စသည့္ နိုင္ငံတို႔တြင္လည္း ဥပေဒျပ႒ာန္းကာ အကာအကြယ္ ေပးေၾကာင္း နိုင္ငံေတာ္ သမၼတနွင့္ နီးစပ္သူမ်ားက ခုခံေျပာဆိုသည္။

''ျပည္ပ နိုင္ငံေတြမွာ သမၼတက နိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရး၊ ျပည္ေထာင္စု မျပိဳကဲြေရး တို႔အတြက္ လုပ္ခဲ့ရတာ ရိွတဲ့အတြက္ အဲဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဥပေဒေတြက သမၼတကို ကာကြယ္ေပးထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဥပေဒအရ ၾကည့္ရင္လည္း ဒီနိုင္ငံမွာ လိုအပ္တယ္'' ဟု နိုင္ငံေတာ္ သမၼတရံုးမွ တာ၀န္ရိွသူ တစ္ဦးက ဆိုသည္။

ထို႔ျပင္ နိုင္ငံတကာ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားနွင့္ ၾကည့္ပါကလည္း သမၼတ လံုျခံဳေရး ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းရန္ လိုအပ္ျပီး၊ ယင္းသို႔ ျပ႒ာန္းနိုင္ရန္ အတြက္ ျပည္ပနိုင္ငံမ်ား၏ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ား ေလ့လာျပီးမွသာ ေသခ်ာညိွနိႈင္း ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းခါစသာ ရိွေသး၍ ဒီမိုကေရစီ က်င့္သံုးေနသည့္ ျပည္ပနိုင္ငံမ်ား နည္းတူ လိုက္လံ ေဆာင္ရြက္ရန္ မျဖစ္နိုင္ေသးေၾကာင္း နိုင္ငံေရး ေလ့လာသူမ်ားက ေထာက္ျပ ေျပာဆိုၾကသည္။

''အမွန္ေတာ့ ဒီဥပေဒဘာလို႔ ေပၚလာလဲ ဆိုရင္ေတာ့ လိပ္ျပာမသန္႔လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ထမင္းလံုး တေစၧေျခာက္သလို ခံစားေနရတဲ့ အတြက္ သူတို႔ကို သူတို႔ျပန္လည္ ကာကြယ္ဖို႔ အတြက္ လုပ္မိလုပ္ရာ လုပ္တယ္လို႔ပဲ ေထာက္ျပခ်င္ပါတယ္'' ဟု ညီမွ်ျခင္း ျမန္မာအဖဲြ႔မွ ဒါရိုက္တာ ဦးေအာင္မိ်ဳးမင္းက ေျပာသည္။

ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ အထက္ပါ ဥပေဒ ရိွျခင္းေၾကာင့္ သမၼတ တစ္ေယာက္သည္ မည္သည့္ အရာမွန္သမွ်ကို ဂရုစိုက္စရာ မလိုဘဲ ျပဳလုပ္မိပါက လူ႔အခြင့္အေရး ခိ်ဳးေဖာက္မႈ အပါအ၀င္ ဆိုးကိ်ဳးမ်ားစြာ ရိွလာနိုင္ ၍ လက္မခံနိုင္ေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။

နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ တာ၀န္ယူခိ်န္ အတြင္း ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ လက္ပံတန္း ေက်ာင္းသားကိစၥမ်ား၊ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ကိစၥမ်ားနွင့္ ဘာသာေရး ပဋိပကၡမ်ား စသည္တို႔မွာ ကမၻာ့အလယ္တြင္ မ်က္နွာပ်က္စရာ ျဖစ္ခဲ့ရသလို ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းသို႔ သြားေနသည္ ဆိုျခင္းကို သံသယ ျဖစ္စရာ ျဖစ္ခဲ့သည္….။
စိုးစည္သူ
Messenger News Journal



0 comments:

Post a Comment

 
Top